Obserwatorzy

Czytanie to początek przygody.

 Jako dziecko bardzo lubiłam książki, najpierw oglądałam po obrazkach, a jak już nauczyłam się czytać, to chciałam czytać dosłownie wszystko, co wpadło w moje ręce.

Teraz, gdy jestem mamą, chcę przekazać moim dzieciom miłośc do książek. Na bieżąco uzupełniam ich biblioteczkę, chociaż tak naprawdę przez nasz dom przewinęło się mnóstwo książek, niektóre były pożyczone a inne przekazaliśmy dalej w świat, by służyły innym dzieciom.




Książki, które posiadamy, są różnych gatunków. Wierszyki, opowiadania, zabawne i te pouczające. Myslę, że czytane książki dla dzieci powinny pokazywać najmłodszym czytelnikom najważniejsze wartości, uczyć i zachęcać do indywidualnego myślenia i podejmowania samodzielnych decyzji.

 Dlatego piszę ten post, ponieważ chcę się z wami podzielić książami, które moim zdaniem powinny znaleźć się w każdym domu, wiem, że jest takich książek napewno całe multum, jednak dzielę się z wami tymi, które sami posiadamy.

Pierwsza z nich, a właściwie dwie, to świetna seria książek dla najmłodszych z serii Trefliki: Bobaski i miś 




Książeczki są bardzo przyjemne dla dzieci, zachęcają je do zaangażowania i słuchania tego, co rodzic czyta, jest wiele poleceń, gdzie prosi się dziecko by np coś wskazało w czytance. 


Wesołe i zabawne obrazki sprawiają, że dzieci chętnie sięgają po książeczkę.



Nastepną moją ulubioną książką jest zbiór czytanek: "mądre bajki" Agnieszki Antosiewicz wyd. GREG 



Bajki są krókie, w sam raz na wieczorne czytanie, ale przekazują dzieciom najważniejsze wartości, uczą empatii, wrażliwości, bycia dobrym człowiekiem i pokonywania trudności
Są po prostu pięknie napisane, przyjemnie sie czyta i bardzo szybko można się wciągnać, dzieci też słuchają zafascynowane.

Takie bajki są potrzebne, dzięki literaturze dzieci poznają świat i uczą się poznawać co jest dobre a co złe.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przekąski na spotkaniu blogerek

Kakao ceremonialne

Francuskie lane perfumy