Obserwatorzy

List do Świętego Mikołaja

Kochany święty Mikołaju, pisze do Ciebie, ponieważ w tym roku nie byłam grzeczna, ale za to bardzo szczęśliwa.
Nie byłam grzeczna, bo nie wiem co to znaczy. Nie raz slyszalam jak ktoś mówi:" ona jest grzeczna bo tak cicho siedzi" czy grzeczne dzieci nic nie mówią? Ja kocham śpiewać i rozmawiać, więc nie chce być grzeczna!
Nie raz slyszalam :" jaka ona grzeczna, siedzi i ładnie się sama bawi" Mikołaju, jak każdy potrzebuję czasem chwili dla siebie i pobawić się sama, ale lubię też się bawić z innymi, czy grzeczne dzieci bawią się tylko same? To ja nie chcę być grzeczna!
Nie raz slyszalam :" jaka ona grzeczna, nie przeszkadza ci jak z nami rozmawiasz" Mikołaju, co to znaczy przeszkadzać? Czy jak mama ma gości a ja bardzo chce się do niej przytulić, powiedzieć jej na kolanach lub powiedzieć o ważnych dla mnie sprawach to znaczy, że przeszkadzam? Grzeczne dzieci nie mogą spędzać czasu z rodzicami? To ja nie chcę być grzeczna!

Kochany święty Mikołaju, piszę do Ciebie list, ponieważ proszę o nowy kubek dla mamy. Ostatnio dużo biegam w domu, bo na podwórku ciągle pada deszcz. I jak tak biegałam to strąciłam mamie ulubiony kubek.
Przeszlo mi wtedy przez myśl, że może teraz jestem niegrzeczna i zapytałam mamę, czy jestem niegrzecznym dzieckiem, a ona się uśmiechnęła, przytuliła mnie i powiedziała, że jestem bardzo wesołą i pełną energii dziewczynką.
I wiesz co? To brzmi bardzo fajnie, nie chce być grzeczna, chce być pełną energii dziewczynką, która poznaje świat. Chce być sobą i po swojemu poznawać świat, bo żeby być dorosła mam jeszcze czas.

Kochany święty Mikołaju, nie chcę byś postrzegana, jako grzeczna albo niegrzeczna, mam wrażenie, jakby ktoś chciał, żebym była kimś innym, żebym się mieściła w ustalone przez kogoś formy, które nie były ze mną konsultowane.

Nie chcę się podporządkowywać pod świat dorosłych, nie chcę być straszona, że patrzysz i grozisz palcem, gdy ja zachowuję się po prostu jak dziecko a nie jakby chcieli tego dorośli.

Kochany Mikołaju, chcę, żebyś przyszedł do każdego dziecka, bo nie ma grzecznych i niegrzecznych dzieci, każde jest wspaniałe i wyjątkowe.





Komentarze

  1. Zgadzam się Mikołaj powinien przyjść do każdego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nie powinniśmy uczyć dzieci od małego, że są lepsi i gorsi.

      Usuń
  2. Bardzo fajny wpis. Chyba najwyższa pora, żebym i ja napisała list do Świętego Mikołaja 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wpis, chyba zacznę pisać list do świętego Mikołaja

    OdpowiedzUsuń
  4. Super 😊
    Jestem za 😊😊😊
    Święty Mikołaj powinien odwiedzić każdego 🎅🎅🎅

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przekąski na spotkaniu blogerek

Kakao ceremonialne

Francuskie lane perfumy